Saturday, May 16, 2009

LAPORAN, SABTU 16 MEI 2009

Pertandingan Piala Thermos telah mula diadakan untuk meraikan kegemilangan sukan badminton dikalangan peminat2 sukan ini sejak 30 tahun dulu. Hanya setelah lama terpendam, pertandingan ini telah dipopularkan semula oleh sekumpulan chatter dari #bestnyer dalnet, dengan tujuan untuk mengharumkan nama negara, juga mengharumkan nama masing2.

Hari ini, game berjalan seperti biasa tanpa sebarang kejutan mahupun kejutan elektrik. Perlawanan-perlawanan genting dan gentar (juga menyesakkan nafas) telah berlangsung tanpa segan silu. Berikut adalah keputusan2 perlawanan dan juga laporan yang amatlah sejujurnya.

Kool - Honey vs dato mansor - Eirya
perlawanan ini telah berlangsung amat sengit dan sengat sehingga berlarutan 3 set. Pasangan Kool - honey yang menang set pertama dengan bangganya mentertawakan pasangan dato mansor - eirya. Tetapi dengan kesungguhan dan kegedikkan eirya, 2 set berikutnya telah berjaya dimenangi oleh mansor - eirya, dan meruntuhkan tembok besar kool - honey yang pada mulanya tampak garang di gelanggang. Keputusan penuh, 17 - 21, 21 - 16, 21 - 12. Oleh yang sedemikian, bergu campuran ini telah mendapat keputusan yang tidak dijangka sama sekali kerana kool merupakan seorang pemain golf yang handal.

Sekarang, kita masuk pula kepada perlawanan bergu lelaki antara pasangan old timer kita, freemen - monsty menentang kaver2 - jibam. kali ini kaver2 memilih jibam sebagai pasangan kerana pasangan biasanya, iaitu zam B telah takut dan balik kampung. (alasan je tu...sebenarnya takut.. wakakakakak) Perlawanan ini telah berlangsung selama lebih 3 jam ( macam main golf la pulok) dan seperti perlawanan2 terdahulu, juga telah berlangsung selama 3 set. Pada set pertama, kaver2 -jibam telah mendahului 18 - 13 pada satu masa. tetapi dengan kepakaran dan kesungguhan jitu freemen - monsty yang tidak rela berputih mata di set pertama, maka mata demi mata berjaya dikutip sehingga memaksa mata deuce. setelah berhempas pulas dan menghempas badan, freemen - monsty menang dengan 26 - 24.

Di set kedua pula...freemen - monsty bermain dengan bersahaja untuk menyimpan tenaga, juga untuk memberi peluang kepada kaver2 - jibam menang. akhirnya dengan penuh bergaya freemen - monsty tewas dengan 16 - 21. Ini juga disebabkan kaver2 telah menjampi reket beliau dengan serapah2 yang aneh. Bahaya sungguh ni....wkakakakakakakaka

set penentuan berlangsung dalam suasana penuh gegak gempita dengan sorakan penyokong2 Man Utd yang menyaksikan perlawanan Man Utd - Arsenal di stadium berdekatan (Old Trafford). Kejar mengejar mata berlaku sepanjang set penentuan ini dengan kedua2 pasangan tidak mmebenarkan lawan meninggalkan jauh. Mata kemuadiannya berlanjutan sehingga mata deuce lagi sekali dan setelah bertukar2 servis, freemen - monsty berjaya menang dengan 26 - 24 dan seterusnya mengungguli perlawanan akhir kali ini. (Mcm minggu lepas gak)

Antara sebab kekalahan (ni kaver2 yg bagi alasan ketika temuramah selepas perlawanan) adalah kerana tangkal hitam yang selalu dipakai ketika perlawanan telah tertinggal di rumah. Itulah yang menjadi penyebab utama kekalahan beliau. Walaupun alasan ni serba takleh pakai tapi boleh la ....kalau dia menang lain kali...aku ckp la tangkal punya pasal. hahahaha

Lain-lain keputusan
mansor - eirya vs honey - nitta
perlawanan ini sebenarnya susah nak dikategorikan kerana mansor sekali tgk mcm lelaki, tapi boleh plak dia lawan bergu wanita ni. hmmm....pelik jugak ni. walau bagaimanapun, pasangan mansor - eirya telah menang dengan 21 - 17 dan melengkap malam kekalahan buat honey. Honey pada perlawanan kali ini takde menang, kalah je. kena lebih berusaha lagi ni. Takper..moderator tetap sayangkan anda honey. Wakakakakakkaa

freemen - monsty vs jibam - kool
freemen - monsty menang dengan 21 - 16. tanak la kira sangat, pasal lawan kool. kalau kalah lawan kool, malu wehhh...

perlawanan2 lain bolehla kita kira sebagai draw je sebab saya takde keputusan perlawanan la. P/s Gie punya game tanak kira ke? aisehh...lain kali kira sendiri, tulis result sendiri di kertas yang telah disediakan.

Kategori pemain paling meningkat : DrSyariena. Mungkin menggunakan kuasa kipas sakti Doraemon untuk melakukan jumping smash (nasib baik court tak retak). Tapi apapun, tahniah kepada DrSyariena kerana telah berjaya memajukan diri. Tingkatkan lagi diri anda..eh permainan anda.

SAYA BAGI PIHAK BESTNYER RACKET CLUB, INGIN MENGUCAPKAN SELAMAT HARI JADI KEPADA EN JIBAM SEKELUARGA KERANA BERJAYA MENYAMBUT HARI JADI YANG KE 19 PADA HARI INI. BILA LAGI EH HARI JADI JIBAM NI??

Sekian, Selamat maju jaya kepada sukan #Bestnyer.

No comments:

Post a Comment