Saturday, May 9, 2009

Sabtu, 9 Mei 2009

Game kali ini, seperti biasa telah berlangsung di Pro One Indoor Court, Wangsa Maju. Pasukan2 dari seluruh dunia telah mengambil bahagian dan pasukan Bestnyer telah berjaya menjadi johan dalam pertandingan Piala Thermos. dengan kekuatan hampir penuh, kecuali ketidak hadiran seorang pemain pompuan iaitu honey_jzi yang telah balik kampung kerana menyambut mother's day bersama keluarga (rindu mama katanya).

Perlawanan yang menjadi perhatian adalah perlawanan akhir bergu lelaki antara zam K - zam B melawan monsty - freemen yang berlanjutan selama 120 min. Perlawanan ini sebenarnya berat sebelah kerana ketidak hadiran honey_jzi iaitu umpire bertauliah, dan secara tidak langsung menjejaskan tumpuan monsty yang terpaksa mengira sendiri mata. Pasangan zam K - zam B juga banyak mencuri mata melalui pukulan2 tipu yang menyebabkan pasangan old timer monsty - freemen memberi kemenangan di set penentuan. Zam K juga mencuri mata-mata berharga dengan membiarkan rambutnya tidak ikat atau disanggul, dan membuatkan freemen - monsty kekurangan oksigen (rambut panjang perlu extra 20% oksigen). memang banyak punca kemenangan De Zams ni sebenarnya.

Walau apapun..diharap pada perlawanan selanjutnya yg bakal diadakan di gelanggang ampang sports planet hari selasa ini, pasangan monsty - freemen akan melakukan yang lebih baik, terutama monsty yang akan disokong dari luar court oleh honey_jzi. Ini akan memberikan impak maksima kerana selama ini pasangan De Zams mendapat sokongan padu dari isteri masing2. Tak adil sangat ni sebenarnya.

Lain-lain keputusan, Kool mendahului Dato mansor dalam single pertama dengan 3 mata sebelum perlawan dihentikan kerana tidak cukup masa. (Nak cover jek...uncle dah penat tu sebenarnya, saje je cakap tak cukup masa). Dijangka hari selasa ini akan menjadi penentuan kepada siapa yang akan menjadi bahan.

Pemain wanita pula menunjukkan peningkatan dalam berjaya mengurangkan gelak ketawa ketika bermain. ini dapat mengelakkan urat perut dari putus atau mereka mendapat kecederaan sembelit.

sekian, Laporan saya untuk kali ini. Majulah sukan untuk BestnyerRacketClub

1 comment:

  1. errr....saya sungguh sedih kerana psgn old timer kalah..old timer?wakakakakakakka...laki aku tu weh!! namun hari selasa ni pasangan ini dijangka mampu memberi tentangan sehebatnya..hahaha..majulah sukan untuk bestnyer!!

    sy yg satu
    -honey_jzi..:)

    ReplyDelete